wtorek, 15 listopada 2011

Wstęp pracy.

Cześć :) tym razem zapraszam do zapoznania się ze wstępem przykładowej pracy...

 

Wstęp



W dobie globalizacji gospodarczej, coraz trudniej jest konkurować na rynku. Globalizacja, poprzez zwiększoną konkurencję, niejako wymusza na przedsiębiorstwach specjalizację w swojej dziedzinie a także podejmowanie konkretnych i skutecznych i efektywnych działań. O tym, że aby podejmowane przez nas działania były skuteczne, muszą być odpowiednio zaplanowane, wiemy chociażby z życia codziennego. Jeśli chodzi kierowanie firmą, przedsiębiorcy często zapominają jak bardzo ważnym elementem w zarządzaniu nią zajmuje planowanie. Zazwyczaj jest tak, że w małych firmach błędnie uważa się, iż opracowywanie jakichkolwiek planów na papierze jest stratą czasu, lub też, że dotyczy tylko dużych przedsiębiorstw. A formalne planowanie przynosi wiele korzyści. W pracy uzasadniam tezę, że jasne określenie polityki i celów przedsiębiorstwa pozwala na lepsze gospodarowanie środkami oraz prowadzi do skoordynowania działań, w sposób pozwalający efektywniej realizować wcześniej zamierzone cele. Co w efekcie przedkłada się na to, że nasza firma staje się bardziej konkurencyjna na tle innych firm. Jednak aby móc wyciągnąć odpowiednie wnioski z podjętych wcześniej działań, niezbędna jest ocena ich efektu końcowego.

Za cel pracy obrałem zbadanie skuteczności i efektywności wdrożonego planu marketingowego na przykładzie firmy Piękna Podłoga. Plan marketingowy został opracowany przeze mnie. Jest interesujące w jakim stopniu dokument ten wpłynął na działalność firmy i czy rzeczywiście pozwolił na osiągnięcie wyznaczonych w nim celów. Uważam, że odpowiednio zaplanowane i przygotowane działania marketingowe są skuteczne i efektywne.

Struktura mojej pracy magisterskiej przedstawia się następująco:

W pierwszym rozdziale przedstawię aktualną sytuację sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce oraz jego znaczenie dla gospodarki. Omówię w nim także charakter firm rodzinnych.


W drugim rozdziale omówię sposoby oceny skuteczności działań marketingowych w świetle literatury. Na ten rozdział składać się będą oceny skuteczności reklamy, marketingu bezpośredniego oraz promocji sprzedaży. Wybrałem te zagadnienia ponieważ plan marketingowy firmy Piękna Podłoga opiera się głównie na nich.

W trzecim rozdziale szczegółowo omówię różnice pomiędzy opracowanym a ostatecznie wdrożonym planem marketingowym – z czego one wynikają oraz dlaczego ostatecznie zdecydowano się na takie a nie inne działania.

W czwartym rozdziale ocenię skuteczność i efektywność poszczególnych działań marketingowych, głównie na podstawie wyników badania ankietowego. Na koniec przedstawię całościową ocenę wdrożonego planu marketingowego.


Metody badawcze wykorzystane prze mnie podczas pisania pracy to przede wszystkim analiza statystyczna, oraz analiza zjawisk i procesów zachodzących w firmie, a także przegląd literatury podmiotu.
Dane wykorzystane do mojej pracy pochodzą ze źródeł zarówno wtórnych (encyklopedie, podręczniki marketingu) jak i pierwotnych(ankieta, dane pochodzące z firmy, analiza zjawisk zachodzących w firmie).

1 komentarz: